15‏/12‏/2012

يا وابور قول لي


يا وابور قول لي رايح على فين ؟!
يا وابور والحزن دا جايبه منين ؟!!
يا وابور قشّاش
قشاش أرواح
حرّمت على البسطا الأفراح
سلمت أنا آه ..
لله وقضاه
بس أسأل – قول لي – وأحاسب مين ؟؟
يا وابور ما تقول لي ورايح فين ؟؟!


يا وابور والنار
قايدة ف قلبي
لا فقدت أصحابي ولا حبايبي
إنما أرواح ..
اتحامت بيك
م الغلا هربانة إليك
أتاريك
زييها تمام ..
ما عليكش ملام
لو تنطق
تصعب ع السامعين
يا وابور ما تقول لي ورايح فين ؟؟!

يا وابور ما تقول لي وسايقك مين ؟
من إمتي واخدنا ؟؟
ورايح فين ؟
أحوالنا..
بقت زي أبوابك
والنار ف جنابنا وف اجنابك
رايح أو جاي
مش عارف إزاي
تايه
واحنا ف قلبيك تايهين
يا وابور ما تقول لي ورايح فين ؟؟!

يا وابور والسكة قصادي ضباب
وأنا زيك
ساير طوالي
مدفوع ..
ما أعرفش ان كان دا صواب
ولا قلت رجوعي
بيحلالي

زيك مسكين ..
أنا والتانيين ..
صاحيين
نايمين
واقفين
قاعدين
ما احناش شايفين
سكتنا منين

وف وسط السير
بعد المشاوير
نتوقف نسأل
فين رايحين ؟
يا وابور ما تقول لي ورايح فين ؟!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق